herfst, loslaten

Dit is hoe loslaten eruit kan zien

Story

Marieke weet het zeker; de herfst is haar favoriete seizoen. En na haar laatste boswandeling helemaal: terwijl ze door het bos slentert, leren de vallende blaadjes haar een belangrijke les over leven als kind van God.

Lume, vrouw, waarheid

De waarheid mag gezegd worden… 

Story

Met haar vlotte babbel en suikerzoete toontje scoorde Emke, in haar jaren als telemarketeer, de ene bonus na de andere. Maar juist die vlotte babbel liet haar in de steek toen ze de één na andere lastige vraag kreeg over God. Verwijten zelfs. Waar waren haar pasklare antwoorden nu?

Lume, vrouw, prinses

Geen prinses maar Jezus liefde in mij

Story

Sinds Eline moeder is, begrijpt ze Gods liefde voor haar beter. Maar nu ze, door allerlei veranderingen in haar leven, weer meer op zoek is naar zichzelf, merkt ze dat ‘zich geliefd voelen’ haar niet verder helpt. Ze verlangt ernaar die liefde dieper te voelen, Jezus’ liefde te ademen in haar contacten met anderen. Ook als die contacten soms lastig zijn...

dienen, koffie, Lume

Je geloof delen door te dienen

Story

Mija staat graag klaar voor andere mensen. Maar soms raakt ze gefrustreerd. Dan heeft ze helemaal geen zin om altijd maar aardig te doen. Laat staan om haar geloof te delen. Ze ontdekte dat je nooit je geloof kunt delen zonder dienstbare houding. En blijkt dienen best een offer te kunnen zijn. Wat mag het kosten om Jezus te volgen? Misschien is het wel een levenslang leerproces.

vrouwen, Lume

Waarom ik jaloers ben op een doodzieke vrouw

Story

Vaak denkt Eline dat ze met gemak over God en haar geloof vertelt. Dat haar vertrouwen in de Vader rotsvast is en dat geen tegenslag haar aan het wankelen kan brengen. Maar dat is een makkelijke gedachte, als je nog nooit échte tegenslag hebt gekend. Als Eline Janneke ontmoet via een cursus in de kerk, ontdekt ze pas écht wat onvoorwaardelijk vertrouwen op God is.

Vrouwen, evangeliseren, Lume

Uit je comfortzone: zinvol of onzinvol?

Story

Daniëlle verlangt ernaar mensen te bemoedigen met Jezus’ liefde. Tegelijkertijd voelt ze zich onzeker ‘kan ik dit wel?’. En ‘durf ik uit mijn comfortzone te stappen’? Afgelopen zomer, op een warme zomeravond op de camping in Italië, wordt Daniëlle verrast, door zichzelf. Tijdens een gezellige borrel met haar niet-gelovige buren gebeurt het als bijna vanzelf; ze getuigt erop los. Is zij dat die zo vol vuur en liefde spreekt over God?!

vrouw, Lume, natuur

Een vuilniszak als lichtpuntje

Story

Maaike stond op de laatste dag van haar vakantie met een open vuilniszak in haar hand voor vijf verschillende containers. Even een vuilniszak weggooien zat er niet in. Er moest beter afval gescheiden worden, gaf de eigenaar van het terrein aan. Welkom in Zweden dacht Maaike mopperend totdat tijdens het sorteren een kwartje viel. Iets met je geloof delen en voor Gods aarde zorgen...

vrouwen, evangeliseren, Lume

Waarom er geen stappenplan is voor het delen van je geloof

Story

Lange tijd wist Rianca niet hoe ze het geloof moest delen. En haar luistervaardigheden? Daar mankeert ook wel het een en ander aan. Maar een jaar geleden kreeg ze nieuwe inzichten en inmiddels is het geloof delen Rianca’s tweede natuur. Na haar eerdere blogs over geloof delen, vertelt ze in deze 3e en laatste blog waarom er geen stappenplan is voor het delen van je geloof. Wel geeft ze je 6 tips over hoe jij je geloof kunt delen!

licht, delen, vrouw, Lume

Licht laat je zien

Story

Na een mooie preek vraagt Tirza zich af ‘waarom deel ik deze bemoediging eigenlijk niet met mijn niet-gelovige collega?’ En bij dat kaartje naar dat zieke familielid twijfelt ze; wel of geen Bijbeltekst erop?

genieten, eren, vrouw, Lume

Wie God in het kleine niet eert…

Story

Eline wil graag licht zijn, maar merkt dat ze het gauw zoekt in iets groots of ver weg. Haar zoektocht maakt haar onrustig; is dit wat God van mij wil? Het boek ‘Liturgie van het alledaagse’ van Tish Warren zet haar op een ander denkspoor: over God dienen tijdens je bed opmaken en het tandenpoetsen.