lume, vrouw, bijbel

Hoe ik de hele Bijbel doorlas in één jaar (2/4)

Story

Wat als een tekort aan Bijbelkennis je tegenhoudt om je geloof te delen? Frieda kan daarover meepraten. Voor het schrijven van haar boek ‘Jij bent licht’, dat gaat over je geloof delen en licht zijn, nam ze zich voor de Bijbel te gebruiken als haar belangrijkste bron en ‘em toch tenminste 1x in haar leven van begin tot einde te lezen. En dat lukte! Benieuwd hoe het haar gelukt is? In deze 4-delige blog serie deelt ze haar tips met jou. Vandaag deel 2 met daarin 3 nieuwe praktische tips!

vrouw, lume, licht, gebed, hekel, vader

“Mijn vader had een hekel aan christenen”

Story

Bid jij wel eens voor familie of vrienden die niet (meer) geloven? En vraag je je af of dat wel zin heeft? Laat je bemoedigen door het bijzondere verhaal van Thais Petró uit Brazilië: “Mijn vader had een hekel aan christenen.”

vrouw, lume, mondkapje, 40-dagen, dagen

40 dagen hier en nu: doe je mee?

Story

Op 17 februari start alweer de 40-dagentijd! Wil jij, juist in deze corona-tijd, bewust toeleven naar Pasen? En wil je groeien in het volgen van Jezus in jouw leven hier en nu? Ga de komende
40-dagentijd aan de slag met de podcastserie 40 dagen hier en nu. In deze serie delen we
8 levenslessen van Jezus die jou hierbij helpen. Meedoen? Ga naar www.40dagenhierennu.nl, download de app of meld je aan!

Hoe Wietske opnieuw leerde getuigen van God

Story

Jarenlang heeft Wietske een lichte haat-liefde-verhouding met oud & nieuw. De belofte van weer een nieuw jaar, stemde haar meerdere jaarwisselingen niet erg vrolijk. Maar tijdens een tijd van overspannenheid en de zoektocht naar zichzelf, ontdekte Wietske de sleutel om een nieuw jaar toch stralend in te gaan. En dat heeft alles te maken met hemels vuurwerk! Licht van Boven waardoor Wietske opnieuw leerde getuigen van haar God.

liefde, getuigen, god, lume, vrouw

Daarom leef ik uit liefde

Story

Als tiener had Jessie een gruwelijke hekel aan de afwas. Pas toen ze begreep wat een opgeruimde keuken voor haar moeder betekende, lukte het haar beter om haar tegenzin opzij te zetten en te helpen vanuit liefde. Aan dat voorbeeld moest Jessie terugdenken toen ze onlangs Romeinen 13 las: ‘Als er werkelijk liefde is, worden de andere voorschriften overbodig.’ Kunnen we van Gods licht en liefde getuigen en uitdelen, ook als het soms voelt als moeten?

posteractie, getuigen

Doe je mee aan onze nieuwste posteractie?! #sharethelight

Story

Wil jij getuigen van jouw geloof? Anderen laten weten dat God jouw houvast is? En dat ook voor hen wil zijn? Doe mee aan onze posteractie en deel deze krachtige boodschap, juist nu! Want in deze corona-tijd kan iedereen wel bemoediging gebruiken!. Met dank aan Lume-vrouw Anouschka voor het prachtige ontwerp!

pauline, savita, getuigen, preek onverwacht

Zo werd ik verrast door een getuigenis uit onverwachte hoek

Story

Getuigen van je geloof? Paulien heeft er veel ervaring mee. Ze maakte er zelfs haar werk van en traint anderen in het (s)preken over God, Elke getuigenis is anders, weet ze inmiddels uit ervaring. Maar die ene getuigenis, daar in het ziekenhuis in India, verraste haar toch.

bijbel, jaar, getuigen, lume, vrouw

Hoe ik de hele Bijbel doorlas in één jaar (1/4)

Story

“Straks sta ik met mijn mond vol tanden.” In de top 10 redenen om het geloof niet te delen, scoorde dit argument hoog. We zijn vaak bang dat we tekort schieten in onze kennis over de Bijbel… en wat zeg je dan als zich een moment voordoet? Of als je een vraag krijgt? Ook Frieda worstelt met haar Bijbelkennis. Voor haar boek ‘Jij bent licht’ nam ze zich voor de Bijbel te gebruiken als haar belangrijkste bron en ‘em toch tenminste 1x in haar leven van begin tot einde te lezen. En dat lukte! Benieuwd hoe het haar gelukt is? In deze 4-delige blog serie deelt ze haar tips met jou. Vandaag deel 1 met daarin 3 praktische tips!

vrouw, lume, vergeven, vergeving, onmogelijk, onmogelijke

God laten zien door ‘het onmogelijke’ te doen

Story

Hoe kun je van God getuigen? Door het onmogelijke te doen, ontdekt Jessie. Zoals iemand vergeven die iets onvergeeflijks heeft gedaan. Welke kracht daar vanuit gaat, zag Jessie toen vorig jaar een video viral ging waarin een man de vrouw vergaf die zijn broer had doodgeschoten. Het was voor haar een video waarin God zelf bijna zichtbaar was, door mensen heen. En dat zette haar aan het denken.

durf, actie, getuigen

Durf ik in actie te komen?

Story

Een aantal jaar geleden werd Rosalin aangevuurd om Jezus te volgen. Dat gaat met ups en downs. En dan vraagt God haar ook nog om in actie te komen en van Hem te getuigen. Dat is niet alleen ontzettend moeilijk maar ook way uit haar comfortzone. Toch waagt ze op een ochtend de stap.